Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Τάρτα μήλου κράμπλ

Καιρό ήθελα να δοκιμασω να φτιαξω μια ταρτα με κραμπλ από πάνω. Ξερω, ειναι σχετικα απλό και συνηθισμενο, αλλα δεν ειχα φτιαξει ακομα! Ετσι αυτό το σαββατοκυριακο το αποφάσισα και... να τη η ταρτα μήλου κράμπλ!

Υλικά
Για την τάρτα
1 κούπα αλεύρι
100 γρ. βούτυρο κρύο
1 κ.σ. ζάχαρη
λίγο κρύο νερό

Για τη γέμιση
4-5 μέτρια μήλα
2 κ.σ. ζάχαρη
1 κ.σ. κανέλα
1 κ.γ. κορν φλάουερ σε
1/2 κούπα χυμό πορτοκάλι

Για το κράμπλ
1 κούπα αλεύρι (ή και λιγο παραπανω)
1/3 κούπας ζάχαρη
150 γρ. βούτυρο
1 κ.σ. κανέλα
 
Εκτέλεση
Σε ενα μπωλ ανακατευουμε τα υλικα της ζύμης της ταρτας εκτός από το νερό και ανακατευουμε συνεχως με τα χερια. Σταδιακα προσθετουμε λιγο λιγο νερακι (θα χρειαστουμε 2-3 κουταλιες της σουπας περιπου συνολικα) μεχρι η ζυμη να μην κολλαει και να μοιαζει οπως στην εικονα:
 
Στη συνέχεια τοποθετουμε τη ζυμη στο ψυγειο και την αφηνουμε για μιση ωρα περιπου να ξεκουραστει. Σε μια κατσαρόλα βαζουμε τα μηλα κομμενα σε κυβάκια, τη ζαχαρη και την κανελα και διαλυουμε το κορν φλαουερ σε 1/2 κούπα χυμο πορτοκαλιού, τον οποίο ριχνουμε επισης στην κατσαρόλα. Αφηνουμε να βρασει για λιγο μεχρι να μαλακωσουν καπως τα μηλα και παταμε ελαφρα με το πηρουνι να λιωσουνλίγα από αυτα.
Ταυτόχρονα ετοιμαζουμε το κραμπλ, ανακατευοντας ολα τα υλικα και σπαζοντας το βουτυρο με τα χερια μας μεχρι να παρουμε μια ψαχουλιαστη ζυμη. Αν δουμε οτι αρχιζει και κολλαει καπως συμπληρωνουμε λιγο αλευρι παραπανω ωστε να μοιαζει περιπου ετσι:
 
Βουτυρωνουμε μια φορμα ταρτας. Μεταξυ δυο λαδοκολλων ανοιγουμε με πλαστη τη ζυμη της ταρτας μεχρι να φτασει στο μεγεθος του σκευους της ταρτας. Αναποδογυριζουμε μεσα στη φορμα τη ζυμη και κοβουμε τα κομματια που προεξεχουν. Πιεζουμε τη ζυμη να κολλησει καλα στα τοιχωματα και κανουμε με ενα πηρούνι τρύπες σε ολη την επιφανεια της.
 
Ψήνουμε για 10 λεπτα περιπου την ζυμη παρακαλουθωντας τη συνεχως, ωστε αν δουμε οτι φουσκωνει να κανουμε κι αλλες τρυπουλες. Επειτα ριχνουμε πανω στην ζυμη ολη τη γεμιση και στη συνεχεια το κραμπλ (στο οποιο αν χρειαστει βαζουμε λιγο αλευρι ακομα για να μπορεσουμε να το απλωνουμε οσο πιο ψαχουλιαστο γινεται πανω από τη γεμιση:
 
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 160 βαθμούς για 45 λεπτά με 1 ώρα μέχρι να ροδισει ελαφρως από πάνω. Την αφηνουμε να κρυώσει και πασπαλιζουμε με κανελα και ζαχαρή άχνη.
 

44 σχόλια:

  1. Πολύ νόστιμο και ωραία παρουσίαση!Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ νόστιμη, Ελπινίκη!!
    Μου αρέσει που δεν έχει αβγά.
    Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ! Ναι, ειπα να την κανω και νηστισιμη μερες που ειναι!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  3. ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΠΟΥ ΕΙΠΑ ΝΑ ΨΑΞΩ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΕΝΑ ΓΛΥΚΟ.ΤΟ ΞΕΚΙΝΑΩ ΤΩΡΑ ΚΙΟΛΑΣ...ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλη επιτυχια!!!! Το καλο ειναι οτι τα υλικα της ειναι υλικα που συνηθως εχουμε ολοι στο σπιτι οποτε μπορει να γινει ανα πασα στιγμη!
      καλο μηνα!

      Διαγραφή
  4. Γειά σου Ελπινίκη μου!
    Η μηλόπιτά σου (για μηλόπιτα μου κάνει) είναι πολύ ωραία. Μου αρέσει πολύ το κράμπλ και το προτιμώ όπου το βρήσκω. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ δεν έχω φτιάξει ποτέ κάτι με αυτό.

    Η διαδικασία που μας δείχνεις μέσω των φωτογραφιών σου, πολύ κατατοπιστική και πολύ προσεγμένα στημένη. Μου αρέσουν πολύ όλα όπως τα έχεις φτιάξει. Και το συγκεκριμένο γλυκό είναι του γούστου μου. Βλέπω ότι έχει επίσης και πολύ ζύμη, που το κάνει για μένα ακόμη ποιο θελκτικό!

    Μπράβο σου για όλα!

    Ωραία ανάρτηση!
    Φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ Χρυσαυγη για ολα σου τα σχολια!
      Αν σ αρεσει η συγκεκριμενη ζυμη να τη δοκιμασεις, εγω τη φοβομουν λιγο πως θα ψηθει αυτο το ψιχουλιαστο, αλλα ολα καλα τελικα!
      Φυσικά μπορει να μπει και περισσοτερη γεμιση, αλλα για σενα που την προτιμας ετσι, ακομα καλυτερα!!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα Ελπινίκη μου!
    Τι όμορφη ταρτούλα! Και τι ολοκληρωμένη παρουσίαση! Θα την φτιάξω με την πρώτη ευκαιρία!
    Ευχαριστώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ!! Ελπιζω να σ αρεσει αν τη δοκιμασεις!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  6. Ελπινίκη μου είναι υπέροχη!!!Η παρουσίαση εξαιρετική μπράβο!!!Καλό μήνα!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όμορφη και νόστιμη η τάρτα σου Ελπινίκη. Όμορφα παρουσιασμένη!
    Καλό Μήνα εύχομαι!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο Ελπινίκη μου, υπέροχη η μηλο-τάρτα σου και άψογα και αναλυτικά παρουσιασμένη!
    Φιλάκια, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου αρέσει πάρα πολύ!!!!!!!! Υπέροχη είναι!!! Θέλω- θέλω!!
    Καλό μήνα!!!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ! Τι να σου κανω που εισαι μακρια!!!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  10. Καλο μην Ελπινικη!
    Τελεια η ταρτα σου, λατρευω το κραμπλ με μηλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ!!! Κι εγω τωρα που το ξεκινησα το κραμπλ δεν τ αφηνω!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  11. Πωπωωωω! Ανατρίχιασα!!! Τέλεια η τάρτα και οι φωτό σου, το κάτι άλλο Ελπινίκη μου!!! Μπράβο, καλό μήνα και φιλιά! Πέρνα για βραβείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ελπινίκη από παρουσίαση «σκίζει», πιστεύω και από γεύση. Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χθες γεύτηκα κι' εγώ μια παρόμοια σε φιλικό σπίτι. Είχε όμως η φίλη μου φτιάξει και σάλτσα καραμέλας και η "αμαρτία" ολοκληρώθηκε. Μάλλον δεν θα μπορούσα ν' αντισταθώ με τίποτε, όπως και με την δική σου Ελπινίκη μου, που είναι πανέμορφη ως παρουσίαση.
    Καλημέρες πολλές και καλό μήνα κι' απ' εμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ!Η σαλτσα καραμελας ηταν απο πανω.. φανταζομαι τελεια!!!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα Ελπινίκη και καλό μήνα! Οι τάρτες με κραμπλ μου αρέσουν πολύ και νομίζω ότι ειδικά στη μηλόπιτα ταιριάζει περίφημα!
    Πολύ ωραία και μυρωδάτη η πρότασή σου! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ! Κι εμενα μ αρεσαν πολυ και τωρα που ειδα ποσο ευκολες ειναι, ακομα καλυτερα!!!

      Διαγραφή
  15. Ελπινίκη ξαναήρθα για να σου σερβίρω βραβείο στο blog μου. Να είσαι καλά και καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο Ελπινίκη μου πολύ ωραία την έκανες την τάρτα.
    Μια χαρά για πρώτη φορά. Το κράμπλ είναι πολύ ωραίο.
    Υπέροχο συνοδευτικό με τον καφέ

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ! Προσωπικα μ αρεσε τοσο που... οσο κρατησε, συνοδευα τα παντα μ αυτη!!!

      Διαγραφή
  17. Ελπινίκη δείχνει τέλεια! Θα την φτιάξω άμεσα. Λες να "χαλάσει" πολύ η υφή της αν βάλω ελαιόλαδο; Νηστεύουμε γαρ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ!! Δεν ξερω πως θα γινει με το ελαιολαδο, αλλα ισως να μπορεις να χρησιμοποιησεις φυτικο βουτυρο... Αν το δοκιμασεις παντως θα θελά να μαθω το αποτελεσμα!

      Διαγραφή
  18. Πού είσαι εσύ Ελπινίκη μου; Είχα μέρες να δω ανάρτησή σου κι είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι.
    Πάλι νόστιμα πράγματα μας παρουσιάζεις! Μ'αρέσουν πολύ οι τάρτες!
    Να είσαι πάντα καλά!

    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που να μαι... δυστυχως δεν μπορω ουτε να μαγειρευω πια σε καθημερινη βαση ουτε να κανω τις βολτες μου στην μπλογκογειτονια με την ανεση μου!
      Σ ευχαριστω πολυ για τα σχολια σου και ελπιζω συντομα να επανελθω πληρως!!!

      Διαγραφή
  19. Ελπινίκη φαίνεται πάρα πολύ ωραία η τάρτα σου. Το κραμπλ μου αρέσει πολύ αλλα γενικά δεν το φτιάχνω συχνά. Με ενέπνευσες όμως!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μολις την εκανα ελπιζω να βγει ωραια παντως ειναι πολυ ευκολη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγαπητή Ελπινίκη,
    η συνταγή σου ειναι εκπληκτική, εαν δεν με εβλεπαν οι καλεσμενοι μου να την ψηνω δεν θα πιστευαν οτι την έφτιαξα εγω αλλά θα στοιχημάτιζαν οτι την πηρα από το ζαχαροπλαστείο.
    Συγχαρητήρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...