Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Αυγόφετες ή Γαλλικό Τόστ (French Toast)

Οι αυγόφετες ήταν από τα αγαπημενα μου πρωινά οταν ημουν μικρη. Ζεστες, ζεστες με μπόλικη ζαχαρη από πάνω τις τρωγαμε μανιωδως! Τωρα πια εκτός από την κλασσική εκδοχή, τις φτιαχνω και αλμυρές και με κανελα και ζαχαρη άχνη όπως οι Γάλλοι (γαλλικό τοστ) !!!

Υλικά
κλασσική εκδοχή
10 φετες περιπου μπαγιατικο ψωμί ή ψωμι του τοστ
3 αυγά μεγάλα
1/2 ποτήρι γαλα

για αλμυρές
1 κ.γ. αλάτι
1/4 κ.γ. πιπέρι

με κανέλα και ζαχαρη αχνη
1 κ.γ. κανελα
1 κ.σ. ζάχαρη αχνη

Εκτέλεση
Σε ενα βαθυ πιάτο βαζουμε ολα τα υλικα αναλογα με το πως τις θελουμε και ανακατευουμε καλα με συρμα μεχρι να παρουμε ενα εντελως ομοιογενες μιγμα. Βουταμε μεσα τις φετες ψωμιού και τις γυρναμε να απορροφησουν το μιγμα και από τις δυο πλευρες.
 
Στη συνεχεια, βαζουμε λαδι ισα να καλυπτει τον πατο από ενα τηγανι και το αφηνουμε να καψει. Οταν καψει, τοποθετουμε μια μια τις φετες μεσα και ψηνουμε για 4-5 λεπτα από την καθε πλευρά μεχρι να παρουν το χαρακτηριστικό κιτρινοκοκκινο χρωμα. Τις βγαζουμε σε χαρτι κουζινας για λιγο να στεγνωσουν από τα πολλα λάδια.
 
Για τις κλασσικες, σερβιρουμε με ζαχαρη, με μαρμελάδα ή με μερεντα. 
Για τις αλμυρες με extra αλατι γαι όποιον επιθυμει.
Για τις "γαλλικές" πασπαλίζουμε με επιπλεον ζαχαρη αχνη και κανελα.
 

45 σχόλια:

  1. Καημερα Ελπινικη... μου θυμισες τα παιδικά μου χρόνια.....σ ευχαριστω πολύ!!!τέλειες οι αυγοφετές σου!!!φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Ελπινίκη μου!Υπέροχες οι αυγοφέτες, τις τρώγαμε και μεις μικρές με την αδερφή μου πολύ, και τώρα η κόρη μου.Αλμυρές ή γλυκιές όπως και να τις κάνεις, εξαφανίζονται στο λεπτό!!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικα εξαφανιζονται... οταν τις κανω βραδυ λεω θα μεινει και για πρωινο καμια, αλλα ποτε δε μενει!

      Διαγραφή
  3. Δεν τρώω σχεδόν ποτε πρωινό {ξέρω, λάθος} αλλά αυτές, αν τις είχα μπροστά μου... Καλήμέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαθος μεν, αλλα ο καθενας με το προγραμμα του δε! Καλημερα! Και καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  4. Αγαπημένο πρωινό δικό σου και δικό μου Ελπινίκη μου! Η εκδοχή με ζάχαρη και κανέλα είναι μακράν αυτή που προτιμώ! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσφατα δοκιμασα κι ετσι και τρελαθηκα! Τωρα πια για μενα, μονο ετσι τις κανω!

      Διαγραφή
  5. I love eggy bread in the breakfast. but never tried it with icing sugar and cinnamon. sounds delicious!
    PS: google translate is not bad :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thank u so much! Happy to know that google translate can be so helpful!
      Should try this, its really tasty!

      Διαγραφή
  6. Η μαμά μου μεγαλωμένη στην Ήπειρο μεταπολεμικά μας έλεγε οτι τους 'εφτιαχνε η γιαγιά μου ένα είδος αυγοφέτας με ψωμί καλαμποκίσιο βουτυγμένο στο αυγό και τηγανισμένο σε λίπος και πασπαλισμένο είτε με ζάχαρη είτε με μέλι, οπότε το έχουμε κι εμείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τέλειες Ελπινίκη μου! κι εμένα από μικρή ήταν το αγαπημένο μου πρωϊνό αλλά αλμυρές με ζαμπόν-κασέρι! και γλυκές όμως που τις είδα τώρα τις λιμπίστηκα!! μιαμ μιαμ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με ζαμπον κασερι δνε τις εχω κανει ποτε, γιατι προτιμω τις γλυκιες, αλλα μ αρεσε η ιδεα και θα δοκιμασω καποιες την επομενη φορα!

      Διαγραφή
  8. Ψηφίζω γλυκές χωρίς δεύτερη σκέψη, εγώ Ελπινίκη μου τις σιροπιάζω κιόλας, μην χάσουμε καμιά θερμίδα!
    Υπέροχες οι αυγόφετές σου!!!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σιροπιασμα δεν το εχω ξανακουσει... ενδιαφερον ακουγεται!
      καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα! Κι εγώ τα παιδικά μου χρόνια θυμήθηκα Ελπινίκη! Καθώς είμαι λάτρης του αλμυρού, η μητέρα μου τις έφτιαχνε με αλάτι. Τις είχα ξεχάσει τελείως, ευτυχώς μου τις υπενθύμισες! Πολύ ενδιαφέρουσα και η εκδοχή της Pela με ζαμπόν και κασέρι!

    Καλό απόγευμα Ελπινίκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμας παντως η μαμα μονο με ζαχαρη μας τις εκανε, αλλα και οι αλμυρες εκδοχες ειναι πολυ καλες!

      Διαγραφή
  10. Τρελαίνομαι για αυγοφέτες...και ειδικά με κανέλα και ζάχαρη...αχ!φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γλυκές, γλυκές, Ελπινίκη μου, με κανελίτσα,
    πολύ αγαπημένες!
    Υπέροχες για πρωινό αλλά απλά και κέρασμα.
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω πολυ! Ειπαμε, ιδανικες για καθε ωρα της μερας!

      Διαγραφή
  12. Πώπω βρέ Ελπινίκη μου τι μου θύμησες,όταν ήμουν μικρή μου έφτιαχνε η μάνα μου αυγοφέτες γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να φάω αυγό και σε συνδιασμό με το ψωμί ένα πλήρες γεύμα.Τέλειες να είσαι καλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Ελπινίκη!
    Τις αυγόφετες τις έμαθα πρώτη φορά από την πεθερά μου που είναι Θεσσαλονικιά. Εμείς στην Κορινθία δεν τις συνηθίζουμε. Τρελαίνομαι αν και νιώθω ότι είναι βόμβα θερμίδων και κυταρίτιδας, μιας και το ψωμί έχει ρουφίξει του κόσμου το λάδι.
    Όμως είναι πεντανόστιμες οι άτιμες..... !!
    Τίς έχω φάει μόνο στην αλμυρή εκδοχή τους, αλλά βλέπω ότι λέτε πως είναι πολύ καλύτερες οι γλυκές!! Την επόμενη φορά θα τις δοκιμάσω ως γλυκό!!
    Φιλιά πολλά και καλή ημέρα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδη εινια καπως...βομβα, τις προτιμαμε για πρωινο! Τηγανισμα με ελαιολαδο μονο, και ισα να παρουν χρωμα! Αν τις δοκιμασεις τελικα και γλυκιες, περιμενω εντυπωσεις!

      Διαγραφή
  14. Μ΄αρέσουν!!!! Μου θυμίζουν τα παιδικά μου χρόνια και τη μανούλα μου που μας τις εφτιαχνε για πρωινό!

    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ οτι φαινεται ολοι την ιδια αναμνηση εχουμε!
      Καλημερα!

      Διαγραφή
  15. Ελπινίκη εγώ δεν έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα τέτοια αυγοφέτα, μου φένεται πρέπει να τις φτιάξω σύντομα! Προς το παρόν εσύ έχεις ένα βραβείο να σε περιμένει στη σελίδα μου! Φιλιά
    http://lightsintages.blogspot.com/2012/02/blog-post_14.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ελπινίκη μου....ένα βραβείο και απο εμένα έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι μου θύμισες τώρα Ελπινίκη μου...Πολύ αγαπημένο πρωινό των παιδικών μου χρόνων..Νάσαι καλά..Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μμμμ!! Ήταν και είναι το αγαπημένο μου κυριακάτικο πρωινό!! Λατρεύω τις γλυκές αυγόφετες γι' αυτό τις φτιάχνω με το κρις κρις τόστιμο brioche. Γίνονται σκέτη γλύκα!! Ευχαριστούμε για την υπέροχη συνταγή! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...